One change

Weinig tot niets heb ik dit jaar geschreven. Ik voel dat gemis in mijn hart, zelfs tot in mijn botten. Dit jaar zat vol schoons, maar het was het mijne niet. Ook dat voel ik. Weet ge wat? Ik heb het daarmee gehad. Genoeg van dat niet-schrijven, genoeg van dat niet(-gelukkig)-zijn.

Sarah Britton inspireert me, haar recepten doen me elke keer weer watertanden. Gisteren zag ik de TedxTalk die ze begin deze maand in Amsterdam gaf opnieuw. Klik, zei mijn hoofd. Klik, zei mijn hart. Klik, klik, klik. Een gezonde verandering (of beter: keuze) per dag, 365 per jaar. “That’s life changing.” Klik, klik, klik. Dit ga ik doen, niet enkel wat voedingskeuzes betreft, ik ga voor alle gebieden in mijn leven.

Met uitstellen heb ik mezelf al vaak genoeg liggen gehad, dus neen, ik wacht niet tot 2013/tot ik mooie woorden gevonden heb/tot ik mijn lay-out aangepast heb/tot ik tijd heb/tot mijn uitvluchten op zijn. Meer doen, minder denken. De eerste stap en de rest volgt.

Schrijven is mijn eerste keuze.

3 thoughts on “One change

  1. Ai ai, ik volg Sarah Britton al heel lang maar vond haar TedTalk zo fijn! Ik maak nu best vaak amandelmelk en haar ‘365 life change idea’ is eigenlijk zo waar. Elke dag iets goeds doen op voedsel gebied en als we daar soms wat vaker bij stil staan voelen we ons vast ook beter over onszelf. Fijn dat je weer schrijft!

Plaats een reactie